CRM może wspomóc Twoje działania marketingowe
Sprawdź w jaki sposób, poznaj nasz system, zarządzaj bazą klientów i źródłami ich pozyskania.
Inbound Marketing – czyli marketing przychodzący – wydaje się być nowym, chwytliwym hasłem w świecie marketingu. Ale czy jest to tylko kolejny wyszukany termin marketingowy wymyślony po to aby brzmieć modnie? Czy tak jak w przypadku niektórych trendów w modzie, jest to tylko chwilowa fascynacja?
Właściwie sama koncepcja nie jest taka nowatorska. Trafniejszym stwierdzeniem jest, że wyewoluowała ona ostatnimi czasy ze zmian w zachowaniu konsumentów. W istocie, marketing przychodzący pomoże przyciągnąć więcej ruchu na Twoją stronę internetową, wspierając tym samym proces pozyskiwania i finalizowania potencjalnych sprzedaży.
Zatem co to właściwie jest?
Marketing przychodzący (Inbound Marketing) jest strategią marketingową, która koncentruje się na tym, aby zostać znalezionym przez klientów. Główną ideą tej strategii jest to, że klienci przychodzą do Ciebie, ponieważ posiadasz informacje, wiedzę ekspercką i wyroby, których potrzebują – zamiast tradycyjnego zalewania rynku wiadomościami o swojej firmie, które może ktoś, gdzieś usłyszy i dzięki którym może zdecyduje się na zakup u Ciebie. Zestawienie działań składających się na marketing przychodzący i marketing wychodzący (czyli tradycyjny) pokazuje, jak bardzo się od siebie różnią, a jednocześnie idealnie uzupełniają:
Przykłady Marketingu Wychodzącego (Outbound Marketing):
Przykłady Marketingu Przychodzącego (Inbound Marketing):
Idea marketingu przychodzącego wydaje się być mało odkrywcza, jeśli przyjrzymy się własnym działaniom. Zastanówmy się nad tym chwilę. Kiedy zamierzasz dokonać zakupu (produktu albo usługi), wykonujesz wcześniej swoją pracę domową – przeszukujesz Internet, dołączasz do grup dyskusyjnych na forach, odwiedzasz pokrewne strony, czytasz opinie innych osób – i WTEDY DOPIERO podejmujesz decyzję co i kiedy kupić. A ze względu na fakt, iż jesteśmy zasypywani SPAM’owymi mailami, telefonami od telemarketerów, reklamami itp. mamy zwyczaj blokować co tylko możemy – filtrami do spamu, blokowaniem określonych połączeń, czy też wyciszając dźwięk kiedy pojawiają się reklamy – wzmacniając tym samym znaczenie marketingu przychodzącego.
Sprawdź w jaki sposób, poznaj nasz system, zarządzaj bazą klientów i źródłami ich pozyskania.
Jeśli chcesz pomóc sobie w tym aby zostać znalezionym i przy tym pozyskiwać nowych potencjalnych klientów, marketing przychodzący jest to strategia której nie powinieneś zlekceważyć. Aczkolwiek, jest kilka podstawowych rzeczy, o których musisz pamiętać, aby mogła ona dobrze funkcjonować:
Być może część z tych elementów już u Ciebie funkcjonuje. Kluczowe jest jednak zrozumienie marketingu przychodzącego raczej jako strategii aniżeli taktyki czy chwilowej fascynacji – ponieważ w przeciwieństwie do przemijających trendów w modzie, ten prąd marketingowy jest obecnie głównym nurtem i nie zapowiada się by miał osłabnąć w najbliższej przyszłości.